Vad är EM
(Event Marketing)?
Vad är EM egentligen? -Den kvalitativa interaktionen, där målgruppen och företaget direkt kan kommunicera med varandra.
EM (Event Marketing) är en aktivitet som samlar en specifik målgrupp i tid och rum, ett möte i vilken en upplevelse skapas och ett budskap kommuniceras.
Vad är EM (Event Marketing) är det många som frågar sig. Det är en del av företagets totala marknadsföring som ökar från år till år. Det är viktigt att se ett evenemang som ett strategiskt verktyg i företagets marknadskommunikation. Många evenemang har genom sin trovärdighet gett en positiv profil och prestige för de företag som medverkat i samband med dessa. Genom evenemang och upplevelser har man unika möjligheter till fördjupade relationer till målgruppen och stärka både företagets och produktens varumärke.
”OBS” Tänk på att det är svårt och kostsamt att göra om evenemanget (om det skulle bli fel). Anlita därför alltid ett EM (Event Marketing) företag.
”Välkommen att sticka ut ur media bruset…”
Några bilder från tidigare ”EM” uppdrag:
Event Marketing åt Milko i Karlstad
Mjölkbönder delar ut mjölk och frukt till kunder. Media är såklart inbjudna, så att det blir uppväxlad marknadsföring.
Event Marketing åt Milko i Karlstad
Mjölkbönder delar ut mjölk och frukt till de som vill ha (och kön var lång hela dagen).
Event Marketing åt Milko i Falun
Mjölkbönder träffar kunderna och media. Delar ut mjölk och frukt. Barnen får träffa Milkos katt.